Hvor kommer udtrykket “ Smurfing ” fra?

I multiplayer-onlinespil bruges udtrykket “Smurf” (substantiv) til at henvise til en erfaren spiller, der opretter en ny konto med det formål at blive matchet mod uerfarne spillere for nemme gevinster. Hvor kommer denne brug af ordet fra?

Kommentarer

  • vil muligvis prøve gaming.stackexchange.com
  • Så med andre ord ville den erfarne spiller blive kaldt en Smurf? I dette eksempel " Wow, jeg er lige blevet ejet i den kamp. Modstanderen har en lav score, men ved helt klart, hvordan man vinder. Han skal være en smølf. "
  • @JYelton ja, jeg tror, det ville være en ordentlig brug af udtrykket.
  • Bemærk (men ikke et svar værd): Den person, du beskriver, kan også kaldes " ringetone " eller " haj. "
  • Yelton – sikker på, at ' er helt korrekt. " Jeg blev knust af en ny spiller! Men det var faktisk SomeFamousPlayerName, der smurfede! Whoa! I det mindste fik jeg at møde SomeFamousPlayerName! Hun er forbløffende, du skulle have set bevægelserne! " det ' er så simpelt.

Svar

Denne definition af smurfing kommer fra 1996 og spillet Warcraft II når visse vel- kendte spillere sammensatte nye navne, foregiver at spille dårligt og slog derefter de andre spillere. De valgte navnene PapaSmurf og Smurfette.

Det blev brugt i alt.games.starcraft og defineret i April 1999 som:

nogen, der opretter en ny konto, foregiver derefter, at de er en nybegynder.

En oprindelse blev tilbudt i samme gruppe i februar 1999 :

Hvor udbredt synes du falske nybegyndere er? Du ved, gode spillere, der lokker rigtige nybegyndere ind for en let gevinst. Hvorfor får de deres jollies fra at gøre noget så dumt?

Jeg synes dog, det er interessant at bemærke, at denne slags ting blev startet i Warcraft II-dage af Shlonglor og hans venner,
der synes at være demi-guder for nogle mennesker. De kaldte det smurfing og
Shlonglor “sagde grunden til det var fordi de ikke kunne finde nogen
der ville spille dem. Så de begyndte at vælge nybegyndere og have det sjovt “smurfing” dem, det er navnet de gav det. Han fortsatte med at sige, hvordan der hurtigt udviklede sig en vane med smurf-smurfing , sjovt, sagde han . Ja, og hvem er den, der lider af alt det sjove, som de erfarne har? Begynderen, selvfølgelig. Hvis det ikke er den mest hensynsløse opførsel, jeg nogensinde har set ..

A Warcraft II: Ordliste definerer:

Smurfing

Et slangudtryk opfundet af Warp! og Shlonglor for at betyde gode eller berømte spillere, der bruger falske navne til at skjule sig for folk, så forsøger at slå andre spillere. Det er kun en “Smølf” hvis disse spillere vinder.

Den tidligste bestemte brug af smurfing jeg fandt var i alt.games.warcraft i August 1996 :

heheh, når en rigtig god spiller er deprimeret eller leder efter sjov piskning af lever helvede ud af en nybegynder, vedtager han et falsk navn og slutter sig derefter til spil og handler som en nybegynder, t når han ødelægger alle i spillet. denne bizzare-handling hedder smurfing , da han sagde “don t step on any smølfer “han mente, at du ikke bliver så fanget, og du finder en smølf , og få det levende helvedeslag ud af dig 🙂

Der var også en reference i alt.games.warcraft, som nogle oplevede spillere var “sandsynligvis smølfer ” i Juli 1996 .

Mere beskrivelse :

det blev startet af Shlonglor , der er mere end en SC-spiller (han arbejder for Blizzard som deres webmaster). Han var en af War2-guruerne hele tiden og var usædvanligt berømt på grund af sin war2-side …stadig en af de bedste spilsider, der nogensinde er oprettet (selvom det ikke længere er nogen steder på nettet … han tog det ned, da han begyndte at arbejde for Blizzard).

Anyhoo, der kom et punkt i Shlonglors berømmelse hvor kun nogle få udvalgte individer ville spille ham; alle, der hørte hans navn, ville gøre en af følgende ting: kaste af frygt, tilbede som gale eller gentagne gange udfordre som en nybegynder. Midt i dette var det næsten umuligt for ham at få et spil.

SÅ … Shlonglor og hans værelseskammerat på det tidspunkt, Warp, kom med et slag af geni: sammensæt et falsk navn at ingen ville genkende og gå slå * ud af nybegyndere.

Af en eller anden grund er navne, de valgte, var “Papa Smurf” og “Smurfette.”

Herfra kom udtrykket “Smurfing.”

(Shaf, 1999)

Et citat af Shlonglor fra 2003 :

– (1996) Jeg var ophavsmand til udtrykket “ Smølf “eller” Smurfing “for at betegne en berømt person, der spiller spil under en falsk navn. Før dette tidspunkt holdt alle fast med det kaldenavn, de havde, og overvejede aldrig at ændre deres navn eller spille under falske navne. Det begyndte, da jeg og Warp! spillede under falske navne “Smølfer” og narrede alle vores venner. Jeg lavede en side om det, og det fik stor tid. Ganske snart spillede alle under sammensatte navne, og du anede ikke, hvem du spillede. Denne praksis fortsætter med at ske en TON i dag, og du hører stadig om Smurfing / Smurfs som alle dateres tilbage til mig, min side, og min Smølf side.

Og et uddrag fra en August 1996 spilrapport (“The Smurfs vs Spiderman” (Zima), Red Barron og Void (idiot) “) af Warp !:

Nå, jeg spillede endelig et spil, der er værd at skrive en historie om. Det var et femspillerspil på Garden of War med mellemstore ressourcer. De involverede spillere var Shlonglor (spillede som PapaSmurf ), mig selv (spillede som Smurfette ), RedBaron, Void og Spiderman (som vi senere opdagede var den samme person som Zima / Cpl_Will). Shlonglor og jeg var holdkammerater, ligesom RedBaron, Void og Spiderman.

Og så af Shlonglor kan dette være den tidligste beskrivelse:

Lad mig først forklare Smølf ting. Warp og jeg nyder at opfinde navne og spille mennesker i war2. Vi får dem til at tro, at vi virkelig suger og derefter slår dem op. Men vittigheden var på mig, fordi Zima trak mit eget trick mod mig. Han spillede som Spiderman, der fik mig til at tro, at han sugede. Slået på mit eget spil! Så trist. Nå, vi har masser af sjov at spille som smølferne . Vi taler i smurf. Vi smølfer os nogle røv i krig 2. Jeg tror det er helt barnligt, men det er helt sikkert sjovt.

Kommentarer

  • Hugo, normalt vil jeg sige " hvorfor et så langt svar på en definition, der kan gives med få ord, og måske et link til nogen af de meget mange lange forklaringer på etymologien på dette på nettet " . At ' er hvad jeg normalt ville sige. Men her siger jeg " Jeg lykønsker dig dybt, fordi du tog slips for at forklare ordet fuldt ud i betragtning af de utroligt tilfældige gæt på det andetsteds på siden! "
  • Jeg kan bekræfte, at Hugo er korrekt. Shlonglor plejede at smurfe folk, mens han spillede Warcraft2 på Kali: da.wikipedia.org/wiki/Kali_(software) og populariserede udtrykket på sin hjemmeside.

Svar

Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig med Robusto “s svar. Jeg tror, at udtrykket smurfing som anvendt på spil har mere at gøre med de enkelte smurfers skelnen. Bortset fra Papa Smurf, Grumpy Smurf, Brainy Smurf og Smurfette, kan du ikke virkelig skelne smølferne fra andre fysiske egenskaber end deres navne. For det meste er de en amorf klat af blå kroppe i hvide underbukser.Det for mig antyder, hvordan verbet smurfing opstod: Når en spiller går smurfing på en konto, vælger den spiller med vilje at skjule sine offentlige karakteristika – fx hans fortid win-loss-rekord, ligarangering, afbrydelse fortæller og netværksomdømme – af skændige grunde, og det eneste der adskiller ham er det navn, han vælger at vedtage. Han er ansigtsløs, men for sit navn, ligesom de fleste af smølferne er.

Masser af smølfer står rundt

Kommentarer

  • Jeg er ' ikke enig med @Robusto ' s svar, men jeg kan ' t siger, at jeg er enig med begge svar, da de begge ser ud til at være vilde gæt: / Men billederne alene sætter et smil på mit ansigt :))
  • Hvis Jeg ' jeg tager ikke fejl, det ' er kun den amerikanske version af ' Smølferne ' der skelner mellem andre smølfer end Papa Smurf og Smurfette. Mange af knebene i den originale ' stripbøger ' stod på, at smølfer ikke kunne skelne hinanden fra hinanden ved udseende eller stemmer .
  • Opvoterne på dette svar er et godt eksempel på, hvordan upvotes på dette websted ofte er, det bedste ord måske er " bizar ".
  • Det ville være fascinerende, slags, at vide, om nogen af opstemningerne blev givet, efter Hugo besvarede spørgsmålet. (Som en bortset fra, hvem pokker ved ikke ' hvad smurfing er? Hvor gammel skal du være .. som født før, hvad, 1955 ???! Geesh!)

Svar

Jeg troede, det var på grund af “Smurf Attack”, hvor falske pakker blev brugt. Derfor er spoofing eller skjul en identitet blevet almindeligt kendt som “smurfing” on-line.

Jeg aner dog ikke hvordan selve “Smurf Attack” oprindeligt fik navnet …: -)

Kommentarer

  • Dette var min første tanke, men det føles som en strækning. At sende pings til udsendelsesadressen er ikke ' t meget ligesom at slå nybegyndere ned.
  • @nmichaels Jeg ser vægten som at være mere på at skjule identitetsdel end at udslette beat-downs.: -)
  • Det har fuldstændig ingen forbindelse til dette. Det ' er en ligetil, velkendt aktivitet inden for spil, forklaret i de rigtige svar.
  • Ikke særlig velkendt siger jeg ', da jeg ' er en spiller og aldrig før har hørt det brugt i den sammenhæng.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *