Hvor kommer begrepet “ Smurfing ” fra?

I flerspillers online spill brukes begrepet «Smurf» (substantiv) til en erfaren spiller som oppretter en ny konto for å bli matchet mot uerfarne spillere for enkle gevinster. Hvor kommer denne bruken av ordet fra?

Kommentarer

  • vil kanskje prøve gaming.stackexchange.com
  • Så med andre ord vil den erfarne spilleren bli kalt en Smurf? I dette eksemplet, " Wow, jeg ble nettopp eid i den kampen. Motstanderen har lav score, men vet helt klart hvordan man skal vinne. Han må være en smurf. "
  • @JYelton ja, jeg tror det ville være en riktig bruk av begrepet.
  • Merk (men ikke verdt et svar): Personen du beskriver kan også refereres til som " ringetone " eller " hai. "
  • Yelton – visst, at ' er helt riktig. " Jeg ble knust av en ny spiller! Men det var faktisk SomeFamousPlayerName, som smurfet! Whoa! Jeg fikk i det minste møte SomeFamousPlayerName! Hun er utrolig at du burde sett trekkene! " det ' er så enkelt.

Svar

Denne definisjonen av smurfing kommer fra 1996 og spillet Warcraft II når visse vel- kjente spillere satte opp nye navn, later til å spille dårlig og slo deretter de andre spillerne. De valgte navnene PapaSmurf og Smurfette.

Den ble brukt i alt.games.starcraft, og definert i april 1999 som:

noen som oppretter en ny konto, later som om de er en nybegynner.

Et opprinnelse ble tilbudt i samme gruppe i februar 1999 :

Hvor utbredt tror du falske nybegynnere er? Du vet, gode spillere som lokker ekte nybegynnere til en enkel seier. Hvorfor får de jollies fra å gjøre noe så dumt?

Jeg synes det er interessant å merke seg at denne typen ting ble startet i Warcraft II-dager av Shlonglor og hans kompiser,
som ser ut til å være demi-guder for noen mennesker. De kalte det smurfing og
Shlonglor «s uttalte grunnen til det var fordi de ikke kunne finne noen
som ville spille dem. Så de begynte å plukke på nybegynnere og ha det gøy «smurfing» dem, det er navnet de ga det. Han fortsatte med å si hvordan det raskt utviklet en vane å smurf-smurfing , kjempegøy
sa han . Ja, og hvem er den som lider av all denne moroa som de opplevde har? Nybegynneren, selvfølgelig. Hvis det ikke er den mest hensynsløse oppførselen jeg noensinne har sett ..

A Warcraft II: Ordliste definerer:

Smurfing

Et slanguttrykk myntet av Warp! og Shlonglor for å bety gode eller berømte spillere som bruker falske navn for å skjule seg for folk, og deretter prøver å slå andre spillere. Det er bare en «Smurf» disse spillerne vinner.

Den tidligste bestemte bruken av smurfing jeg fant var i alt.games.warcraft i August 1996 :

heheh, når en virkelig god spiller er deprimert eller leter etter moro å piske lever helvete ut av en nybegynner, vedtar han et falskt navn og blir deretter med i spillet og FUNGER som en nybegynner, t når han ødelegger alle i spillet. denne bizzare-handlingen heter smurfing , da han sa «ikke» tråkk på noen smurfer «han mente ikke bli så fanget opp og du finner en smurf , og få deretter det levende helveteslaget ut av deg 🙂

Det var også en referanse i alt.games.warcraft som noen opplevde spillerne var «sannsynligvis smurfer » i juli 1996 .

Mer beskrivelse :

den ble startet av Shlonglor , som er mer enn en SC-spiller (han jobber for Blizzard som deres webansvarlige). Han var en av de tidlige War2-guruer og var usedvanlig kjent på grunn av sin war2-side …fortsatt en av de beste spillsidene noensinne er opprettet (selv om det ikke lenger er noe sted på nettet … han tok det ned da han begynte å jobbe for Blizzard).

Anyhoo, det kom et poeng i Shlonglors berømmelse der ingen, men noen få utvalgte individer ville spille ham; alle, som hørte navnet hans, ville gjøre en av følgende ting: kaste seg i frykt, tilbe som galne, eller utfordre gjentatte ganger som en nybegynner. Midt i dette var det praktisk talt umulig for ham å få et spill.

SÅ … Shlonglor og hans samboer på den tiden, Warp, kom med et genistrek: utgjør et falskt navn at ingen ville gjenkjenne og gå for å slå * ut av nybegynnere.

Av en eller annen grunn, navnene de valgte var «Papa Smurf» og «Smurfette.»

Derfra kom begrepet «Smurfing.»

(Shaf, 1999)

Et sitat av Shlonglor fra 2003 :

– (1996) Jeg var opphavsmannen til begrepet « Smurf «eller» Smurfing «for å betegne en kjent person som spiller spill under en falsk Navn. Før det punktet holdt alle fast med hvilket kallenavn de hadde og vurderte aldri å endre navn eller spille under falske navn. Det begynte da jeg og Warp! spilte under falske navn «Smurfer» og lurte alle vennene våre. Jeg lagde en side om det, og det fikk stor tid. Ganske snart spilte alle under sminke navn, og du ante ikke hvem du spilte. Denne praksisen fortsetter å skje en TON i dag, og du hører fortsatt om Smurfing / Smurfs som alle dateres tilbake til meg, nettstedet mitt, og min Smurf side.

Og et utdrag fra en August 1996 spillrapport («The Smurfs vs Spiderman (Zima), Red Barron, and Void (idiot) «) av Warp !:

Vel, jeg spilte endelig et spill verdt å skrive en historie om. Det var et femspillerspill på Garden of War med middels ressurser. Spillerne som var involvert var Shlonglor (spilte som PapaSmurf ), meg selv (spilte som Smurfette ), RedBaron, Void og Spiderman (som vi senere oppdaget var den samme personen som Zima / Cpl_Will). Shlonglor og jeg var lagkamerater som RedBaron, Void og Spiderman.

Og så av Shlonglor kan dette være den tidligste beskrivelsen:

La meg først forklare Smurf ting. Warp og jeg liker å finne på navn og spille folk i war2. Vi får dem til å tro at vi virkelig suger og så slår dem opp. Men vitsen var på meg fordi Zima trakk mitt eget triks på meg. Han spilte som Spiderman og fikk meg til å tro at han sugde. Slått på mitt eget spill! Så trist. Vel, vi har mye moro å spille som smurfer . Vi snakker i smurf. Vi smurf oss litt rumpa i krig 2. Jeg antar at det er helt barnslig, men det er sikkert moro.

Kommentarer

  • Hugo, normalt vil jeg si " hvorfor et så langt svar for en definisjon som kan gis med noen få ord, og kanskje en lenke til noen av de veldig mange lange forklaringene på etymologien til dette på nettet " . At ' er det jeg normalt vil si. Men her sier jeg " Jeg gratulerer deg dypt for at du tok slipsen for å forklare ordet fullt ut, gitt de utrolig tilfeldige gjetningene til det andre steder på siden! "
  • Jeg kan bekrefte at Hugo er riktig. Shlonglor pleide å smurfe folk mens han spilte Warcraft2 på Kali: en.wikipedia.org/wiki/Kali_(software) og populariserte begrepet på sin nettside.

Svar

Jeg er ikke sikker på at jeg er enig med Robusto «s svar. Jeg tror begrepet smurfing , som det brukes på spill, har mer å gjøre med skillet mellom de enkelte smurfene. Annet enn Papa Smurf, Grumpy Smurf, Brainy Smurf og Smurfette, kan du ikke virkelig skille smurfene fra andre fysiske egenskaper enn navnene. For det meste er de en amorf klatt av blå kropper i hvite underbukser.Det for meg antyder hvordan verbet smurfing oppsto: Når en spiller går smurfing på en konto, velger spilleren med vilje å skjule sine offentlige egenskaper – for eksempel hans fortid vinn-tap-rekord, ligarangering, tilkobling og nettverks omdømme – av skumle grunner, og det eneste som skiller ham er navnet han velger å ta i bruk. Han er ansiktsløs, men for navnet sitt, akkurat som de fleste smurfene er.

Mange smurfer som står rundt

Kommentarer

  • Jeg er ikke ' Jeg er ikke enig med @Robusto ' s svar, men jeg kan ' t si at jeg er enig med begge svarene, da begge ser ut til å være ville gjetninger: / Men bildene alene setter et smil på ansiktet mitt :))
  • Hvis Jeg ' tar ikke feil, det ' er bare den amerikanske versjonen av ' Smurfer ' som skiller mellom andre smurfer enn Papa Smurf og Smurfette. Mange av kneblingene i den opprinnelige ' stripbøker ' stolte på at smurfene ikke kunne skille hverandre fra hverandre, med blikk eller stemmer .
  • Oppstemningene på dette svaret er et godt eksempel på hvordan upvotes på dette nettstedet ofte er, det beste ordet er kanskje " bisarre ".
  • Det ville være fascinerende, liksom, å vite om noen av oppstemningene ble gitt etter at Hugo svarte på spørsmålet. (Som en side, hvem pokker vet ikke ' hva smurfing er? Hvor gammel vil du måtte være .. som født før, hva, 1955 ???! Geesh!)

Svar

Jeg trodde det var på grunn av «Smurf Attack» hvor falske pakker ble brukt. Derfor er spoofing, eller skjuling av identiteten, blitt kjent som «smurfing» online.

Jeg aner imidlertid ikke hvordan «Smurf Attack» i seg selv opprinnelig fikk navnet …: -)

Kommentarer

  • Dette var min første tanke, men det føles som en strekk. Å sende ping til kringkastingsadressen er ikke ' t akkurat som å slå ned nybegynnere.
  • @nmichaels Jeg ser vekt på å være mer på å skjule identitetsdelen enn å rydde opp i nedslag.: -)
  • Det har ingen tilknytning til dette. Det ' er en enkel, velkjent aktivitet innen spill, forklart i de riktige svarene.
  • Ikke veldig velkjent sier jeg ', siden jeg ' er en spiller og aldri hadde hørt den brukt i den sammenhengen før.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *