I 1. Korinter 15:28 hva betyr det at Jesus er “ utsatt ”?

I dette sitatet fra Paulus skrifter om oppstandelsen Jesus, hvordan kan Jesus bli «utsatt» for Gud hvis han er Gud? Hva gjør gresk ord for «utsatt» betyr?

MLVBL 1 Kor. 15: 27-28 «Men når han sier: Alt er underlagt, er det tydelig at det er alle ting med mindre det er den som har underlagt ham alt. 28 Men når alle ting er underlagt ham, så vil Sønnen selv også bli utsatt for den som underkastet alle ting ham, for at at Gud kan være alt i alt. «

Kommentarer

  • Jesus Kristus, Guds Sønn, vil være underlagt (i manndom som leder for en ny menneskehet) til Gud.
  • @Nigel J Men dette er etter oppstandelsen Jesus så han er ikke menneske lenger, da han er i himmelen, han er derfor et åndelig vesen! Paulus skrev det c.55 e.Kr.
  • Se min hender og føtter, at det er jeg selv: håndter meg og se, for en ånd har ikke kjøtt og bein, slik dere ser at jeg har. Lukas 24:39.
  • Når Jesus Kristus steg opp, det rapporteres at han gjorde det, kroppslig.
  • Rett. Slags det eneste punktet i ‘ den tomme graven. ‘ Kroppen hans ‘ ikke deca ying ‘ var hele poenget. Han oppsto ikke til ingen hensikt, men i et herliggjort legeme. Et menneske er ikke bare en sjel, men en kropp per definisjon. Det ‘ s definisjon for mennesket.

Svar

1 Korinterbrev 15:28 er en hentydning til Salme 110 som indikerer at messias tjener midlertidig fra Guds høyre hånd for å underkaste seg Guds fiender, og deretter leverer han det underkastede domenet til Gud slik at Gud alene vil herske og Gud skal herske alene:

[Psa 110: 1 KJV] 1 [[En salme av David.]] Herren sa til min Herre: Sett deg ved min høyre hånd, til Jeg gjør dine fiender til din fotskammel.

I viser denne lenken David Guzik 34 bemerkelsesverdige måter som Josef, Jakobs sønn, fungerer som en type Kristus. Blant måtene han forespeiler Kristus på er at han er » høyt opphøyet » fra en tjener til fungerende herre over riket. Da Josef ble gjort til herre over hele Egypt (bortsett fra sin egen herre, farao) til hadde han redusert » alle land » for å bokstavelig talt » mate ut av hendene hans » og utsatt for sin gud (Farao), så Jesus ble gjort til Herre over alle (unntatt sin egen Gud, Faderen) til Gud underkastet ham alle hans fiender og dermed hans Gud.

[1Mo 41:57 NKJV] 57 Så alle land kom til Josef i Egypt for å kjøpe [korn], fordi hungersnøden var alvorlig i alle land.

I likhet med Josef er Jesus opphøyelse til Guds høyre hånd midlertidig og ved underkastelse av Guds fiender til Kristus (hvorav den siste er selve døden) overgir Jesus riket (alle undersåtter) til Gud. Jesus vil da bare være ett subjekt til slik at Gud kan være alt i alt. » Gud alene vil herske og Gud vil herske alene «.

Oppdatering

I har trodd at det Paulus refererer til i 1. Korinter 15:28 har sin begynnelse i 2. Mosebok der Gud advarer israelittene om ikke å gi engelen som Gud sendte for å lede israelittene noen problemer fordi » mitt navn er i ham «!

[Exo 23:21 KJV] 21 Vokt dere for ham og lyd hans røst, ikke provosere ham; for han vil ikke tilgi overtredelsene dine: for mitt navn [er] i ham .

At dette er Kristus blir foreslått av Paulus her:

[1Co 10: 9 KJV] 9 La oss heller ikke frister Kristus , som noen av dem også fristet, og ble ødelagt av slanger.

Det er av denne grunn vi ofte ser hva som ser ut til å være to YHVHer, den andre er nøye identifisert med Herrens engel:

[Num 22:31 KJV] 31 Da åpnet Herren Bileams øyne, og han så Herrens engel stå på veien, og sverdet hans ble trukket i hånden, og han bøyde seg ned og falt flatt på ansiktet hans.

Denne midlertidige opphøyelsen av Kristus er omtalt i hele Skriften, men dette er den mest siterte Salmen i NT:

[Psa 110: 1 KJV] 1 [[En salme av David.]] Herren sa til min Herre: Sett deg ved min høyre hånd, til jeg gjør dine fiender til din fotskammel.

Sakarja snakket om den samme enden av navnet om at YHVH var i sin engel:

[Sak 14: 9 KJV] 9 Og Herren skal være konge over hele jorden; på den dagen skal det være være en HERRE, og hans navn en.

Paulus henviser til denne avslutningen på Kristi misjon om å ødelegge døden. Nå som Jesus har erobret døden, døden skal ikke lenger være et problem så hans oppdrag er over:

[1Co 15:24, 26-28 KJV] 24 Så [kommer] slutten , når han skal ha overgitt riket til Gud, Faderen, når han skal ha lagt ned all regel og all autoritet og makt. … 26 Den siste fienden [som] skal tilintetgjøres, er døden. 27 For han har lagt alt under føttene. Men når han sier at alt er underlagt ham, er det åpenbart at han er unntatt, som la alt under ham. 28 Og når alt skal underlegges ham, da skal også Sønnen være underlagt ham som legger alt under ham, for at Gud skal være alt i alt.

[Joh 16: 25-33 KJV] 25 Dette har jeg talt til dere i ordtakene; men tiden kommer når jeg ikke mer skal tale til dere i ordtakene, men jeg skal vise dere tydelig av Faderen. 26 På den dagen skal du spørre i mitt navn: og jeg sier ikke til deg at jeg vil be Faderen for deg: 27 For Faderen selv elsker deg, fordi du har elsket meg, og har trodd at jeg kom ut fra Gud. 28 Jeg kom ut fra Faderen og er kommet til verden; igjen forlater jeg verden og går til Faderen. 29 Disiplene sa til ham: Se, nå taler du rett og taler ikke noe ordtak. 30 Nå er vi sikre på at du vet alle ting, og trenger ikke at noen skal spørre deg: av dette tror vi at du kom ut fra Gud. 31 Jesus svarte dem: Gjør tror du nå? 32 Se, timen kommer, ja, den er nå kommet, at dere skal bli spredt, hver til sitt, og la meg være alene; og likevel er jeg ikke alene, fordi Faderen er med meg. 33 Dette har jeg talt til dere, for at dere skal få fred i meg. I verden skal dere ha trengsel, men vær ved godt mot; Jeg har overvunnet verden.

Kommentarer

  • Utmerket lenke til Josef som en type Kristus . Takk.
  • Dette er Jehova-Witnetistic-que-tolkning: dvs. Gud har en spesiell skapning, en engel, som han opphøyet to ganger (i det minste): først da han sendte denne engelen (i JW-konto Michael) til led jøder i ørkenen ved å gi ham guddommelig autoritet til å tilgi / ikke tilgi, og for det andre da denne engelen fikk menneskekjøtt til å bli Jesus og ødelegge døden ved å dø for mennesker, eller disse to tidsmessige underkastelsene skulle tas sammen + at Gud av noen rare Fornuften brukte den samme skapt Angel for å skape (resten av verden). Dermed var den første opphøyelsen utnyttelse av denne engelen i skapelsen, deretter
  • @LevanGigineishvili Mer eller mindre.
  • Så i en pause før etableringen av resten av verden skapte den skapt engel, kalt “Logos”, var enda mer opphøyet fordi Skaperguden gjorde denne engelen til sin like som sin medskaper, og deretter, etter skapelsen, opphøyet han igjen denne engelen til sitt nivå to ganger (1. ga ham kraft til å tilgi 2. Ødelegge døden for ham) og i mellomtiden fratok ham denne herligheten, og dermed vaklet Engelen fra å sitte på høyre hånd (= likhet) til å komme ned fra denne statusen og tilbake. Eller han lot engelen sitte rett mot seg fra skapelsen til dødens ødeleggelse, og la ham deretter ned igjen.

Svar

Dette er et godt spørsmål om betydningen av 1. Kor. 15:28 – hvordan kan Jesus til slutt bli underlagt Gud hvis Jesus er Gud? Du ber også om betydningen av det greske ordet for underlagt i det verset.

Først vil jeg foreslå at verset i seg selv viser betydningen av det aktuelle ordet, som vist i AV, for det forekommer tre ganger i litt annen grammatisk konstruksjon. Første gang det blir oversatt som underlagt til [Kristus], så står det i samme setning at Kristus skal være underlagt Gud [Gud]. Den tredje gangen viser at Gud hadde underlagt alle ting til Kristus.

For alle ting å være underlagt Kristus betyr at alle ting er avgjort, underlagt, stille under Kristi myndighet. Det er klart at alle ting ikke inkluderer Gud som ikke er under behov for å bli bosatt, dempet eller stille, mer enn Kristus er!Når denne strålende enden er oppnådd, vil Gud være «alt i alt» som Kristus med alt det som er underlagt ham, overgir alt som det er til Guds totalitet fordi Kristus er inkludert i Gud.

De troende sies å være «inkludert i Kristus» (Efeserne 1:13) gjennom troen på ham, og de er da i fred, dempet, bosatt, stille «i Kristus» som er vakkert avbildet i den 131. salme. Jeg foreslår at dette viser oss hva 1. Kor. 15:28 betyr – en som ikke er hovmodig, som ikke har høye øyne, er som et avvent barn som holder morens hånd, tilfreds, stille, fornøyd.

Jesus er ikke hovmodig, han har aldri hatt høye øyne å heve seg over sin gudfryktige stasjon, men han er ikke barnet! Han er den som holder alle ting gitt til ham, og alle som er i hans hånd er tilfredse, stille og fornøyde – nøyaktig hva som skal være når alle ting er gjenopprettet i Guds plan. Når denne gjenopprettelsen er oppnådd av Kristus, fortsetter freden. Jesus tenker ikke engang å bli hovmodig ved å se til å overvinne Gud! Nei! Det var det den onde gjorde, men han blir nå behandlet. Selv døden har blitt ødelagt som den siste fienden. Alt er i fred, alt er i ro, alt er perfekt. Misjon fullført, alt blir deretter underlagt Gud som inkluderer Kristus, som faktisk aldri var noe annet enn underlagt Gud. Hvordan kunne Guds Sønn noen gang være uenig med Faderen? Det er utenkelig. Så, konklusjonen for at alt som blir utsatt for Kristus er at Kristus overlater alt i sin omsorgsplikt til Faderen, slik at total harmoni og fred vil fortsette for alltid. de som tror Jesus er Gud – ditt første spørsmål. Etter å ha ordnet opp betydningen av «underlagt» (underlagt, i fred med, bosatt og stille), er det ikke noe forsøk fra Sønnen på å prøve å bli overlegen Faderen, eller å fortsette å gripe tak i alt som ble gitt ham . Det er 100% enhet med formål og prestasjon. Jesus hadde aldri design for å bli overlegen Faderen, eller for å være i en slags konkurranse, for å kjempe for en stilling som ville utfordre den utsøkte balansen i Guddommen. Nei, 1 Kor. 15:28 viser harmonien i Guddommen, likheten mellom personene. Hvis noen misforsto treenighetslæren, kan de tro at Jesus er en sekundær gud ved å være en skapt gud og derfor ikke er lik Faderen. Likhet er imidlertid helt annerledes enn underkastelse til en overordnet autoritet, og det er ikke hva underkastelse i dette verset betyr. Å være underlagt en annen er ikke å være mindre enn den andre. Mange klarer ikke å forstå det i treenighetsøkonomien, som gir anledning til å spørre hvordan Jesus kunne være Gud hvis han sies å være underlagt Gud. Imidlertid er de som ser på Kristus som et eget vesen skapt av den eneste Guds vesen, bundet til å tro at Jesus må være mindre enn Gud. Ikke slik, når treenighetslæren er fullstendig forstått som at Kristus aldri er blitt skapt, og av samme vesen som Faderen er. Trinitariere har aldri, aldri, antydet at Kristus kunne være større enn Faderen, eller overlegen Faderen. Nei, disse personene er likeverdige og begge er ikke opprettet. Lesing 1 Kor. 15:28 i det lyset svarer på de to spørsmålene dine, stoler jeg på.

Kommentarer

  • Oppstemt +1. Verset i seg selv viser betydningen av ordet . Godkjent.
  • @NigelJ Jeg ser ikke ‘ svaret ditt hvor som helst – bare mange kommentarer. Som du klokt har tilbudt mange ganger, må ‘ bibelen respekteres som den eneste sannhetskilden ‘ (I ‘ er omskrevet) – som andre forhold kan tolkes fra – men de må fortsatt ikke ignorere bibelen. Jeg føler ansvaret for å påpeke avvik fra den opprinnelige sannheten når den inntreffer. Det er ‘ hvorfor vi har protestanter! (selv om de ikke ‘ ikke fullførte jobben, ennå)
  • @ Dette svaret viser mange rare konsepter i henhold til Skriften. Jesus hadde en vilje som gjorde skilte seg fra Faderen og hans Gud. Hvis Jesus er Gud (slik du hevder) hvorfor blir noe underlagt ham av Faderen? Hvorfor er det Gud som gir sønnen liv – som ikke ‘ eksisterte til logoen ble gjort til kjøtt ~ 4BC? Johannes 6:57 (og Gud og far oppreiste ham fra døden). Dør Gud? Nei. Hvordan kan han heve seg over sin ‘ gudfryktige stasjon ‘ hvis han allerede er Gud? Det brede innholdet er en papegøyet konstruksjon av menn – dessverre, ikke litt bibelsk. Jesus er underlagt slik at Gud kan være alt i alt – inkl. Jesus!
  • @ user48152 Jeg ser at du i svaret ditt ikke en gang refererte til 1 Kor 15:28, noe som virker rart, gitt at hele Q er basert på det verset.I stedet samlet du mange vers som, for deg, beviser at Jesus er underordnet Gud, så det kan ikke være noen annen mening med at han blir utsatt enn at han alltid har vært under Faderen og alltid vil være. Likevel unngår et svar som angriper treenighetslæren i stedet for å undersøke teksten i spørsmålet, poenget at verset i seg selv viser ordets betydning. Du er uenig i det. Jeg vant ‘ t kranglet rundt husene, uten å gå glipp av poenget.

Svar

Det er behov for å trå veldig forsiktig for å unngå fellen i det neste verset om å bli døpt for de døde. Hvis vi presser Paul for hardt, prøver vi å forkynne dåp for de døde.

Verbet «hupotasso» er godt oversatt med «utsatt», eller «underordnet». W E Vine sier det er «primært et militært begrep å rangere under». BDAG sier, «å føre til å være i et underdanig forhold, å underordne , å underordne

Etter min mening er den beste gjengivelsen av 1 Kor 15:27, 28 er gitt av David Bentley Hart: ”For” Han underordnet alle ting under føttene. ”Men når det står at“ alle ting ”er underordnet under hans føtter, er det klart at dette ikke inkluderer en som har underordnet seg alle ting. Og når alle ting er underordnet ham, så vil også Sønnen selv være underordnet den som har underordnet seg alt for ham, slik at Gud kan være alt i alt. «

I en fotnote til dette verset, tilbyr DB Hart denne innsikten.

Dette er den fulle skildringen av Paulus eskatologiske syn hvor som helst i sine skrifter. Han beskriver tre faser i den livgivende forsoning av alle ting til Gud: Kristus oppstandelse, deretter frelsen til dem som allerede tilhører Kristus på tidspunktet for hans parousia (» tilstedeværelse «, andre kommer), og til slutt fullstendig fullføring av denne universelle fornyelsen (kanskje på den andre siden av den rensende dommen som er beskrevet i 3: 10-15 ovenfor), når alle ting og personer vil ha blitt «satt i orden under» Kristus, inkludert himmelsk krefter (som vil bli gjort maktesløse, ikke – som verbet ofte er, men sannsynligvis ikke burde oversettes, «avskaffes»), og så vil hele kosmos bli returnert til sin fylde og perfekte orden til Far ved Kristus. «

Tilbake til det» underordnede / utsatte «spørsmålet. Igjen, Paulus skal ikke presses for hardt her av minst to grunner.

  • Legg merke til i 1 Kor 15:27, 28 det er først når alle ting er underordnet ham at Sønnen blir underordnet ham. Det vil si før Sønnen ennå ikke er underordnet Gud før den endelige forsoning av alle ting? (Dette kan ikke være sant!)
  • Paulus ber også hustruer om å være underlagt (samme verb som ovenfor) for sine ektemenn (Ef 5:22); MEN først etter å ha sagt at alle kristne skulle underkaste seg (samme verb) til hverandre (v21). Gitt instruksjonene som kristne er til «etterlignere av Gud» (Ef 5: 1), gir dette verdifull innsikt i det «jordiske» forholdet som eksisterer mellom Faderen og Sønnen – gjensidig kjærlighet og underkastelse (Ef 5: 1, 2, Johannes 13:34, 35, 15:12, 1.Johannes 4: 8, 11, 19).

Således presenterer Paulus prosessen der alle ting vil bli underlagt – gjensidig underkastelse.

Kommentarer

  • «Gjensidig kjærlighet og underkastelse mellom Faderen og Sønnen» – Jeg don ‘ t tror det er nevnt hvor som helst i Bibelen om at Faderen underkaster seg noen, inkludert Sønnen.

Svar

Det er veldig interessant for meg. Verset er veldig tydelig uttalt. Jesus gir alt tilbake til sin far som han sa dette om (Johannes 14:28). Og dette synet fortsetter her ved Johannes 20:17. Og tydeligvis kom disse uttalelsene mens Jesus var på jorden. Så har vi Åpenbaringen 1: 1. Gud ga noe til Jesus og Agsin Jesus som viste at han har en Gud i Åpenbaringen 3:12. Hvis du ikke hører på folk og lytter til Bibelen, er svaret klart. Jesus sa i Johannes 17:17: «Ditt ord er sannhet.»

Svar

I «Cambridge Greek for schools an colleges» trykt 1905, med hensyn til John 1v1 står det «ton theon» å ha artikkelen betyr «the Father». Når jeg går gjennom det greske NT Jeg finner at det er sant, men hvis en eller annen grunn viser at det er Faderen, er det ikke nødvendig å bruke artikkelen. F.eks. I Johannes 1v18 har ingen noen gang sett teonen [Faderen], den eneste Gud [Jesus] er på Faderens side, at Den ene [Jesus] har gjort ham kjent [Faderen]. Her har ikke teon artikkelen fordi resten av verset gjør det klart at dette refererer til Faderen. Hvordan kan Gud bli utsatt for Gud? Sønnen blir utsatt for Faderen [ho theos] med artikkelen.

Svar

Uttrykket « legg alle ting under føttene » er hentet fra Salme 8: 4-6:

Hva er mennesket at du er oppmerksom på ham? og menneskesønnen at du besøker ham? For du har gjort ham litt lavere enn englene og kronet ham med ære og ære. Du gjorde ham til å herske over dine henders gjerninger; du har lagt alle ting under føttene

Denne salmen beskriver hvordan mennesket ble skapt for å ha herredømme over Guds skapelse. Det kan også sees på som en type Kristus.

1. Korinterbrev 15: 20-26 beskriver hvordan Kristus vil erobre verden, styre Guds rike og til slutt ødelegge døden. og overgi alt til Faderen. Spesielt note 15:24, som inkluderer:

Så kommer slutten når han skal ha overlevert rike til Gud, til og med Faderen

Det fortsetter deretter, i vers 15:27, å sitere frasen fra Salme:

For han har lagt alle ting under føttene . Men når han sier at alt er lagt under ham, er det åpenbart at han er unntatt, som la alle ting under ham.

Dette er ganske enkelt å si det åpenbare («det er manifest»), at hvis Gud legger alt under noens kontroll , Gud selv er ikke inkludert i «alt».

1.Korinter 15:28 fortsetter:

Og når alle ting skal være underlagt ham, så skal også Sønnen være underlagt ham som legger alle ting under ham, for at Gud kan være alt i alt.

Dette beskriver tiden da Kristus endelig vil overgi «alt» til Faderen.

«… hvordan kan Jesus bli» utsatt «for Gud hvis han er Gud? «

For de som tror på den romerske treenighetslæren, er det et vanskelig spørsmål.

Andre mener at Bibelen lærer at Gud Faderen og Gud Sønnen er en type familie. De to kan i alle henseender være like, men det er et overordnet forhold mellom dem som ikke er symmetrisk.

Jesus, ved å bli et fysisk menneske og deretter bli gjenfødt som en ånd ble Guds førstefødte sønn. Romerne 8:29 omtaler Jesus som « førstefødt blant mange brødre «.

Ved omvendelse og dåp får de kristne en del av Guds ånd, som forener seg med sin egen menneskelige ånd. å skape et nytt vesen, omtrent som i den fysiske verden forener sæd og egg for å danne et embryo. Det er denne ånden vi utvikler gjennom resten av livet ved å utøve vår tro og bygge vår karakter.

De få som ble kalt i denne alderen, og de mange i løpet av årtusenet, vil bli gjenfødt som fullt åndelige vesener. De vil være fullstendige brødre av Jesus, og fullverdige medlemmer av Guds familie.

« * Hva betyr det greske ordet for» utsatt «? «

Det greske ordet er hypotassō (ὑποτάσσω). Det kan ha forskjellige betydninger, men de er alle veldig like. Noen av KJV-oversettelsene inkluderer:

  • satt under (6x)
  • vær underlagt (6x)
  • vær gjenstand for (5x)
  • send inn (en » s) selv til (5x)
  • underkaste seg (en «s) selv til (3x)
  • være underlagt (2x)
  • bli underlagt under (1x)

Hvis vi vurderer et familieforhold, kan en sønn veldig lett være fysisk eller mentalt overlegen sin far, men på grunn av deres forhold vil sønnen normalt henvise til sin far, til villig og naturlig underlegge seg farens autoritet.

Slik er det med Sønnen og Faderen. Sønnen og Faderen er like, men Sønnen vender seg mot Faderen.

På samme måte, når kristne til slutt blir gjenfødt som åndelige vesener, kan de veldig godt være Jesu «like». Men Jesus er deres eldste bror, så de ville naturlig og villig underordne seg myndigheten hans.

Kommentarer

  • Hvordan gjør Gud sønnen, og (antar jeg) Jesus er en og det samme, ha en Gud hvis han og Gud er like som du beskriver? Hvilke skriftsteder bruker du for å vise at det er en Gud Sønnen?
  • @ bruker48152 spør » Hvordan har sønnen Gud en Gud hvis han og Gud er like som du beskriver? «. Jeg ‘ jeg er ikke klar over hvordan dette forvirrer deg. Kirk Douglas og Michael Douglas er gode skuespillere, Michael har skuespiller Douglas som far, og begge er like Douglases og skuespillere. Ditto for Tom og Colin Hanks.
  • @ user48152 spør » Hvilke avsnitt bruker du for å vise at det er en Gud Sønnen? «. Jeg trodde det ble tatt for gitt av kristne. – Johannes 3:16 (For så elsket Gud verden at han ga sin enbårne Sønn …) viser at han er Gud ‘ s sønn.- Johannes 5:18 sier at Jesus » sa at Gud var hans far, og gjorde seg selv lik Gud «. – 1.Timoteus 3:16 sier om Jesus: » Gud ble manifestert i kjødet «. – Kolosserne 2: 9 sier » For i ham bor all fylden i guddommelig kroppslig «. – og selvfølgelig sier Johannes 1: 1 » I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud «.
  • 1.Timoteus 3:16 cm, du ‘ er korrekturmelding! Han som ble åpenbart i kjødet, ble rettferdiggjort i Ånden, sett av engler, forkynt blant nasjonene, trodd på i verden, opptatt i herlighet. Ingenting av det refererer til Gud, bare Jesus. Jesus er ikke logoer ‘ i begynnelsen ‘, bare @ 4BC da logoer gjorde kjøtt.
  • Bare Jesus Jeg har noen gang sagt at han var en mann, Guds sønn, aldri en Gud sønnen. Gud kan ikke dø, Jesus døde og hans far oppfostret ham, opphøyet ham, gjorde ham til arving osv. Osv., Ga ham liv Johannes 6:57

Svar

Hvordan var Jesus «underlagt Faderen / Gud»? For å svare på dette spørsmålet vil jeg vise vers som støtter Jesus som alltid underlagt Gud. Med andre ord, hvordan kan han IKKE være hvis disse versene blir forstått riktig.

  • Som det fremgår av Johannes 10:30, er de EN i hensikt og ikke som EN enhet.

  • I Johannes 13:16 » er ingen tjener større enn sin herre, og heller ikke en budbringer større enn den som sendte ham. div id = «66b29fda69»>

  • Johannes 14:28 at Herren Jesus la vekt på at Faderen er større enn ham?

  • Satan ber alltid om tillatelse fra Faderen til å prøve Guds mann som Job i Job 1: 6-12 og Peter i Lukas 22: 31-32 og ikke be om tillatelse fra Jesus.

  • 1 Kor 11: 3 sier at Kristi hode er Gud.

  • Matteus 28:18 viser at Jesus mottok sin kraft og autoritet fra Gud?

  • Galaterne 4: 4 Jesus ble sendt på Faderens tid. Kan Faderen sendes av Jesus til å bli et menneske?

  • Vi kan ikke bare omskrive Bibelen og ta bort eller slette disse versene!

    Vi burde bare følg det Jesus har fortalt oss i Matteus 28:20, » lær dem å adlyde det jeg har befalt deg. «, i stedet for, som i Jesaja 14:14, å gjøre deg som den høyeste.

    Vær oppmerksom på de nevnte versene og igjen vil et menneske ikke bli frelst hvis han bare tror på det Jesus hadde fortalt Bibelen.

    Takk og Gud velsigne.

    Kommentarer

    • Velkommen, Joselito, fra en annen relativt ny bruker! Jeg tilstår, selv etter at jeg har formatert innlegget ditt for å gjøre det mer lesbart (satt inn to mellomrom og en vognretur etter hvert spørsmål), syntes jeg det var uforståelig. Det ser ut til at du prøver å gjøre et poeng, men jeg vet ikke ‘ hva det er. Vurder å legge ut EGET spørsmål, ikke kommentere, med mindre du kan kommentere, eller svaret ditt, for å forholde seg til det opprinnelige innlegget.
    • Du siterer referanser, men siterer ikke tekstene og oppgir hvordan tekstene er relevante. . Dette er ikke hermeneutisk, og som kommentaren ovenfor sier, er dette svaret totalt uforståelig.

    Svar

    Q hva betyr det at Jesus er «utsatt»?

    Det er en orden på alle ting som Gud har ordnet – naturlig, som Gud – Han er på toppen! Følgende vers er et utvalg av denne utsatte ordren, spesielt angående Jesus Kristus.

    1 Kor 11: 3 … Kristi hode er Gud . Johannes 14:28 … min far er større enn jeg .

    1 Kor 3:23 … Kristus tilhører Gud . Ef 4: 4-6 … en Herre, en tro, en dåp, en Gud og far til alle som er over alle og gjennom alt og i alt .

    Jesus, da han i kjødet var tydelig underlagt Gud på alle måter … sa at han kunne ikke ingenting av seg selv, eller snakk om seg selv.

    For jeg har ikke snakket alene, men Faderen selv som har sendt meg, har gitt meg en befaling om hva jeg skal si og hva jeg skal tale. Johannes 12:49

    Jesus, overfor et ønske om å forlate «offerets beger» som igjen ble underlagt Faderens vilje for de siste trinnene et vellykket oppdrag.

    Jesus stoler på sin far for alt inkludert liv og oppreist fra døden. Døden døde han som et dødelig menneske.

    etter å ha blitt drept i kjøttet, men gjort levende i ånden 1 Pet 3:18

    Hvis Jesus på en eller annen måte var Gud, til og med å manifestere seg som et menneske – enten er han fortsatt Gud eller ikke. Hvis han er på en eller annen måte Gud – må han være stille ånd et eller annet sted i hans eksistens, ellers er han ikke Gud. Hvordan skal vi forstå, drept i kjøttet , hvis han fremdeles var ånd? Noen tror han hadde to naturer, men Bibelen snakker aldri om dette.

    Nå har Gud ikke bare oppreist Herren, men vil også oppdra oss gjennom sin kraft. 1 Kor 6:14 og ~ 30 andre steder)

    Jesus snakker om å oppreise mennesker fra døden på den siste dagen – han gjør dette ved Guds kraft – ikke noen iboende kraft – Gud gir ham kraften og autoriteten.

    Matteus 28:18 Og Jesus kom opp og talte til dem og sa: «Alle autoritet er gitt til meg i himmelen og på jorden «.

    Hvis Gud har gitt dette – tydeligvis hadde ikke Jesus det av seg selv.

    1 Peter 3:22, som er ved Guds høyre hånd, etter å ha gått til himmelen, etter at engler og autoriteter og makter hadde blitt utsatt for til ham.

    Ble de alltid utsatt for ham? Nei!

    Jesus svarte: “Du ville ikke ha myndighet over meg, med mindre det hadde blitt gitt deg ovenfra Johannes 19:11

    vel vitende om at Kristus, etter å ha blitt oppreist fra de døde, aldri skal dø igjen; død er ikke lenger herre over ham Rom 6: 9

    All hans autoritet og kongedømme er gitt fra Faderen til sin elskede sønn.

    » Ingen har tatt det fra meg, men jeg legger det på eget initiativ. Jeg har myndighet til å legge det ned, og jeg har myndighet til å ta det opp igjen. Dette budet fikk jeg fra min far. » Johannes 10:18

    Det ble stilt, «hvordan kan Jesus » underkastes » for Gud hvis han er Gud?

    Han kan ikke være med mindre vi ignorerer klar, konsekvent lære om hvem Jesus er.

    Det er ikke noe paradoks. Den bibelske teksten viser Jesus som et menneske (tydelig dokumentert gjennom hele NT), den siste «Adam / mennesket» er ikke Gud i det hele tatt, men ble laget i Guds form og et sant Gudsbilde.

    Jesus ga også kontekst for dette kravet via mynthistorien. (Matt 22: 19-20) la oss ikke tenke på image ER Caesar, men snarere et bilde som «representerer» Caesar) eikōn samme ord som brukes i Matt og Col 1:15 Er et «ikon» den virkelige tingen eller en pekepinn til den virkelige tingen? Jesus er pekeren til Gud. Guds autoritet og representerer Gud bare a s bildet på mynten gjør mot eieren. Mynten er en tjener av keiseren – Jesus er Guds tjener Apostlenes gjerninger 3:26 til døden på et kors – det er det du kaller å bli underlagt!

    Alt levende er underlagt Gud – inkludert Jesus – men ikke ved dekret, makt eller tvang, men bare kjærlighet og tilbedelse. Han ble utsatt «i kjødet» og forblir så «i ånden» som Paulus påpeker konsekvent.

    At Jesus uttrykte og hans apostler sa ofte – han hadde, og HAR, en Gud! Sikkert mer enn tilstrekkelig å indikere at å tro at Jesus også er Gud , skal ha gjort en feil.

    Åp 1: 1, 3:12, Johannes 17: 3, 20:17, 2 Kor 1: 3, Ef 1: 3, Kol 1: 3, 2 Kor 11:31, Rom 15: 6, Rom 1: 7

    Svar

    Dette er et spørsmål om kristologi, for man bør skille mellom Kristi guddommelige natur som han fullstendig deler med Faderen fra all evighet, selv før verdens skapelse (jf. Johannes 1: 1-3) og hans menneskelige natur, som han adopterte kl. Hans historiske inkarnasjon.

    Dette trenger litt forklaring.

    Faktisk kan ikke Gud-far skape noe annet enn gjennom Son-Logos (jfr. Johannes 1: 3) Ikke mindre enn en kirurg kan ikke operere en pasient uten å bruke hendene (Irinaeus fra Lyon, allerede i det andre århundre, sammenlignet treffende Logos og H. Ghost med Faderen «s » hender «). Nå er » skapelsen » langt mer altomfattende handling enn » underkastelse » av de ting som er skapt av skaperverket fra ingenting.Derfor, hvis totumet bare ledes av Faderen gjennom Sønnen, hvor mye mer blir aspektet av dette totumet, som er underkastelse, også ledet gjennom Son-Logos og kan ikke føres uten det siste, for det ville være en ontologisk umulighet . Dessuten garanteres ikke bare skapningens totum, men selve skapelsens vesen, av Faderen og Sønnen sammen, og hvor mye mer egenskapen til denne vesenet eller eksistensen av skapelsen, dvs. » underkastelse » utføres av dem sammen.

    Imidlertid kan man tenke på Fader-Sønn-forholdet også før og utenfor verdens skapelse , i selve teologien, og i dette forholdet, er det en og samme status og ære (Joh 17: 5), for Faderen gir evig hele essensen til Sønnen som er a-temporalt, det vil si evig og alltid født fra ham og deler derfor med ham hele sin fullkommenhet og guddommelighet, og faren har bare en kausal, a-tidsmessig forrang over Sønnen, for han forårsaker Sønnen og ikke omvendt. Derfor er det ingen utviklingsprosess med hensyn til Fader-Sønn-forholdet, for deres kjærlighet er uendelig og perfekt, og det er ikke mer perfekt og mer uendelig til det perfekte og uendelige, mer uforgjengelig for det ufødte eller mer uendelig til det uendelige, selve begrepet » mer » fordamper med de ordene som bare gjelder for Gud.

    Etter å ha etablert dette, kan vi fortolke trygt hva den Paulinske dikten om at » Sønnen vil bli utsatt for Faderen » kan bety. Selvfølgelig har dette nødvendigvis å gjøre med Logos «menneskelige natur som han adopterte i inkarnasjonen. Nå siden Logos i sin humaniserte status kan kalles » New Adam «, som ikke lenger er en » levende sjel » som den første Adam, men » livgivende ånd » (1. Kor. 15:45), Han gjenoppretter ikke bare den menneskelige natur til sin ufallne status, men også , videre enn det, guddommeliggjør eller forkynner det og bringer til fullkommenhet (Ef 4:13). Siden denne prosessen med guddommeliggjørelse av mennesker er en historisk prosess, og denne guddommeliggjøringen blir utført i og gjennom den inkarnate Logos menneskelige natur, Hans menneskelige natur er fullstendig utsatt for den guddommelige natur og vilje, så vil også den menneskelige naturen til alle mennesker – som fritt vil delta i denne frelsesprosessen – bli utsatt for Gud-Faderen. Og dette er betydningen av » Sønn bli utsatt for Faderen «, det vil si » Incarnate Logos vil underkaste hele den skapte naturen gjennom seg selv til Faderen som et resultat av frelsesprosessen «.

    Det er imidlertid umulig å bli utsatt for Gud-Faderen og ikke samtidig til hans Sønn og hans Hellige Ånd. Dermed vil » Sønn bli utsatt for Faderen » kan også omformuleres fritt som » hele den skapte menneskelige naturen vil være gjennom Jesu Kristi handlefrihet i den historiske prosessen med frelse bli utsatt for Hans (Kristus) guddommelige vilje, det vil si Sønnens guddommelige vilje «, for Faderen og Sønnen har en evig udelt guddommelig vilje, ettersom de har evig felles udelt guddommelig natur.

    Kommentarer

    • @ Dovn-velger Det er ikke noe poeng i å stemme ned, med mindre du begrunner årsaken til det: hvis jeg tok feil i noe viktig teologisk poeng, så vær så snill, instruer meg å utfri meg fra en så farlig feil, for jeg er villig til å lytte Hvis stilen og retorikken er årsaken til at du ikke liker og stemmer ned, så fortell meg også, så vil jeg tenke på det. Men å stemme ned bare så er å miste din dyrebare tid med et helt unyttig trykk på en knapp: )

    Svar

    Gen 1: 26-28 NKJV 26 Da sa Gud: «La oss gjøre mennesket i vårt bilde, i henhold til vår likhet; la dem herske over havets fisk, over fuglene i luften og over storfe, over hele jorden og over alt krypende som kryper på jorden. ” 27 Så skapte Gud mennesket i sitt eget bilde; i Guds bilde skapte han ham; mann og kvinne skapte han dem. Gen 2: 21-22 21 Og Herren Gud lot en dyp søvn falle på Adam, og han sov; og han tok en av ribbeina og lukket kjøttet på stedet. 22 Så ribben som Herren Gud hadde tatt fra mannen, laget han til en kvinne, og han førte henne til mannen.

    Hvis mennesket ble skapt i Guds bilde, hvorfor ville da ikke Jesus ha kommet ut av Faderen, kunne han ikke bli underlagt tilbake til Faderen, slik at Gud kunne bli gjort Alt i alt. Sak 14: 9 Og Herren skal være konge over hele jorden. På den dagen skal det være – «Herren er en,» og hans navn en.

    Svar

    Er ikke dette » underkastelse » en enkel referanse til det faktum at treenighetens andre person er evigfødt av Faderen? Den enbårne Sønn henter sitt guddommelige vesen fra Faderen evig: » I dag har jeg født deg «. 2: 7. Hvilken dag kan dette være hvis ikke den evige dag, det vil si: alltid? Og Sønnens svar på denne, hans Fars evige handling av fullstendig selvgivende, er en fullstendig oppsummering av den. Det Gud ber om oss som skapninger, er en etterligning av denne oppsummeringen i Gud Sønnen, og returnerer til Gud vår Fader gjennom sin Sønn tjenesten for alt vi har fått. » For hva har du som du ikke har fått? (1 kor. 4: 7)

    Kommentarer

    • hei, dessverre, ikke mye av det du skriver er ‘ bibelsk ‘, men snarere spørsmål og formodninger. Vi skal vise hvordan vi kom til våre konklusjoner i stedet for bare å gi en mening. Glad for at du er her, nyt turen. Vennligst utforsk hvordan du kan forbedre svaret ditt.
    • Til bruker48152: Nøyaktig hva er det jeg har skrevet her som du avviser som ubibelsk? Er det treenigheten, eller den evigfødte sønnen, eller er disse sitatene fra Bibelen ubibelske? Nøyaktig hva synes du er urimelig når jeg formulerer disse elementene i troen? Hva er det jeg har uttalt at du selv ikke tror? Hva gjør min forståelse av dette emnet til en ren mening? Hvis du vil at jeg forbedrer kommentaren min, vil du kanskje, for Guds kjærlighet, forbedre kritikken din av den.
    • btw, jeg elsker den siste linjen 🙂 (høres ut som Shakespeare) tegner sitt guddommelige vesen fra Faderen evig, evigfødt, etterligning av denne oppsummeringen i Sønnen Gud – ingen av dem finnes i Bibelen. Disse kommentarene kan gjøre det bra på twitter, men på BH tror jeg ikke. Med mindre du selvsagt finner vers som støtter din forståelse. Jeg ser frem til dem hvis du noen gang skulle finne noen.
    • Til bruker 48152: Hva er det du mener med » funnet i Bibelen? »
    • de tre nevnte begrepene ‘ evigfødt ‘, ‘ Sønnen Gud ‘, ‘ Hans guddommelige vesen ‘ støttes ikke av teksten – de blir faktisk tilbakevist av teksten. Begrepene er menneskeskapte og i strid med Guds ‘ s omfattende, konsekvente og tydelige åpenbaring. Hvis du trenger å forstå mer – still et BH-spørsmål. Kommentarer er ikke stedet for utvidet diskusjon. Eller ‘ chatterom ‘ er tilgjengelig hvis du ønsker det – gjerne hjelper

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *