“ Cztery tuziny ” lub “ Cztery tuziny ”

Spośród trzech, która opcja jest najlepsza i według której reguły gramatycznej:

  1. Mam cztery tuziny mango.
  2. Mam cztery tuziny mango.
  3. Mam cztery tuziny mango.

Komentarze

  • przeczytaj odpowiedź jeszcze raz, myślę, że wprowadziłem pewne zmiany.
  • Uh, żadne z powyższych: albo masz ” dziesiątki mango ” (brak numeru), albo ” cztery tuziny mango ” (nie ” z „). Żadna z wersji z liczbą i ” ” nie brzmi naturalnie.

Odpowiedź

Sto, tysiąc, para, tuzin, i para mają tę samą formę zarówno w liczbie pojedynczej, jak i w liczbie mnogiej tylko wtedy, gdy są używane po cyfrach lub po kilku lub kilka.

Trzysta (nie setki), dwie pary, trzy pary, pięć tuzinów itp.

Przykład:

  • Dał mi sumę trzystu rupii.
  • Kupił dwie pary butów.
  • W koszyku jest pięć tuzinów mango.

UWAGA: We współczesnym języku angielskim „pary” i „pary” są bardziej powszechne.

Przykład:

  • Kupił dwie pary butów.
  • Pięć par było obecnych na spotkaniu.

Gdy bezpośrednio po rzeczownikach liczb występuje „of”, używane są ich formy w liczbie mnogiej.

Przykład:

  • Setki ludzi.
  • Setki tysięcy ludzi.

Na tej podstawie prawidłowa odpowiedź to nr 2:

  • Mam cztery tuziny mango. lub Mam cztery tuziny mango.
  • Mam dwie pary sukienek.

Ale mówimy:

  • Mam dziesiątki mango.
  • Mam numer par sukienek.

EDYTUJ

Ponieważ wielu dochodzi do wniosku, że użycie„ of ”nie jest poprawne, jest to rzadkie, ale też nie jest złe, może dla Amerykanów / Brytyjczyków, ale jest bardzo powszechne w użyciu „z” po „tuzinie” w Indiach. Ponieważ OP jest indyjski, podałem źródło z książki indyjskiej.

tutaj wprowadź opis obrazu

Ale jak widać tutaj, wyniki są bardzo odmienne od poprzedniego:

tutaj wprowadź opis obrazu

Oto coś, co może Ci pomóc: Gramatyka angielska bez łez

Komentarze

  • Zgodnie z twoją odpowiedzią powinno to być dziesiątki mango. Ponieważ tuzin jest śledzony przez.
  • Wiele z tego brzmi dziwnie lub po prostu źle dla mojego amerykańskiego ucha. Gdybym miał 48 mango, ' powiedziałbym 4 tuziny mango. Ponadto ' zawsze traktuję parę jako całość i mówię, że dwie pary butów, nigdy dwie pary. Przeglądając książkę, do której utworzyłeś link, wiele przykładów nie jest ' t całkiem normalnych w amerykańskim angielskim.
  • Jako native speaker z Wielkiej Brytanii zgadzam się z Karen . Brytyjczyk powiedziałby cztery tuziny mango.
  • Jedyne rozsądne użycie ” czterech tuzinów X ” w Brytyjski angielski wyglądałby tak, gdyby elementy X były pakowane w grupy po 12 sztuk. Jest to skrót dla ” czterech opakowań, z których każde zawiera tuzin Xs „. To było z pewnością używane w starych kontach firmowych itp., Np. books.google.co.uk/… .
  • @Karen OP jest indyjski . To może być dziwne dla ucha amerykańskiego lub brytyjskiego, ale widziałem i słyszałem ” [X] tuzin [Y] „, które chyba bardzo do przyjęcia dla Indian.Kolejny link, Punkt 8-A, B

Odpowiedź

Zakładając, że masz 48 mango; masz cztery tuziny mango.

Powód jest taki, że „cztery tuziny” to liczba. Nie powiedziałbyś: „Mam cztery mango”, „cztery mango” itp.

Użycie tuzina jest oczywiście dziwactwem w języku angielskim, ale w porównaniu z innymi jednostkami. OK: Więc „Mam czterysta mango” to ta sama konstrukcja.

Komentarze

  • dlaczego powiedziałeś „Mamy 48 mango”, a nie „Co my have is 48mangoes ”

Answer

Zasada jest prosta. Zależy to od tego, czy używasz„ tuzina „jako przymiotnik lub jako rzeczownik. Rzeczowniki mogą być w liczbie pojedynczej lub mnogiej; przymiotniki są bezjednostkowe (ponieważ rzeczownik, który kwalifikuje przymiotnik, ma wymiar numeryczny). Tak więc poniższe są prawidłowe:

Tuzin jako rzeczownik

Dziesiątki mango zostały zniszczone ( szkoda! ).

Daj mi tuzin [„tych” dorozumianych].

Tuzin jako przymiotnik

Cztery tuziny mango nie zostały zniszczone ( dzięki Bogu!)

Mam kilkadziesiąt butów.

Podobnie nigdy nie mówimy „pięć tysięcy dolarów”, ponieważ „używamy go jako przystawki.

Dodatkowo chciałbym wskazać, że „para” nie jest przymiotnikiem, ale rzeczownikiem.

Komentarze

  • Najlepsza odpowiedź, ponieważ zawiera prosta, solidna reguła.
  • Myślę, że i ' d wolę ” przymiotniki nie są odmieniane dla liczby ” zamiast ” przymiotniki są bez jednostek, ” ponieważ metr to jednostka, a wyrażenie dwumetrowa deska zawiera przymiotnik z jednostką. (Wiem, co oznaczało '; zgadzam się z analizą; nie ' nie sądzę, żeby to ” bezjednostkowy ” opis jest właściwym sposobem wyrażenia tego.)
  • Myślę, że ta odpowiedź polega na postawieniu wozu przed koniem. W zależności od tego, jak użyjesz słowa w zdaniu, zmienia się ono, czy słowo to jest przymiotnikiem, czy rzeczownikiem. Jeśli ktoś pyta, jak go użyć w zdaniu, nie ' nie będzie wiedział, czy używa go jako rzeczownika czy przymiotnika.
  • @ Shane, odpowiedź skierowana jest przede wszystkim na pytanie dotyczące doboru słów . Jeśli moje rozumienie jest prawidłowe, to na mówiącym spoczywa ciężar uczynienia tego słowa rzeczownikiem lub przymiotnikiem (lub czasownikiem); co z kolei zależy od podmiotu, przedmiotu i kontekstu wypowiedzi. Inaczej mówiąc, nie ' nie kończy się zdaniem, ale musimy je zaprojektować.
  • @Shane Zgadzam się, ale nie do końca. ” jeśli brzmi dobrze ” ma albo ” tak ” lub ” no ” jako odpowiedź. To nie ' nie pomaga OP. Czy to? I do tego wystarczy komentarz. Ale tak, ' jest prawdą, że osoba odpowiadająca powinna była dołączyć kilka wierszy stwierdzających, które ze zdań cytowanych w OP brzmi poprawnie. (myśląc o tym, sam nie ' nie uwzględniłem tego bezpośrednio: P)

Odpowiedz

UWAGI OD OED –

Grupa lub zestaw dwunastu. Pierwotnie jako rzeczownik, po którym występuje of , ale często z wielokropkiem of , a więc w liczbie pojedynczej = dwanaście.
Również używany colloq. w liczbie mnogiej, na czas nieokreślony lub hiperbolicznie, dla każdej umiarkowanie dużej liczby.

Przykładowe zdania –

1. Więcej niż trzy tuziny z najlepszych fundraiserów prezydenta Obamy zgarnął zaproszenia VIP.

2. Właściciel otrzymuje 15 centów od firmy produkującej jajka za każdy jeden tuzin wyprodukowanych jaj.

3. Napisał muzykę dla pół tuzin filmów aktora i reżysera Kennetha Branagha.

Jak wspomniano w uwagach, z po tuzinie jest często pomijany.Dlatego też „często używa się tuzina jak przymiotnika / wyznacznika, bez of między tuzinem a rzeczownikiem. Zobaczysz, że ludzie prawie nie zachowują tego , a niektórzy rzeczywiście sprzeciwiają się użycie tam of . Słownik Collins Cobuild jest jednym z nich.
Wiele kategorii słowników tuzin jako przymiotnik lub wyznacznik.

4. Autor lub współautor dwóch kilkunastu książek, Connery nauczył także ponad czterech dziesięciolecia na uniwersytetach, w tym Stanford i Duke.

A więc co dzieje się ze zdaniami nr 1, 2 i 3. Czy są one niepoprawne?

Nie, użycie of jest w porządku. Są to przykłady konstrukcji cząstkowej – niektóre z dużej grupy od rzeczy.

Kiedy dziesiątki jest używany, nie oznacza to, że dwanaście , oznacza dużą grupę rzeczy . Tam jest często z między tuzinami a rzeczownikiem.

5. Ale najpierw w Kuwejcie dziesiątki dzieci i kobiet zostaje spalonych żywcem po pożarze rozerwanym przez wypełniony namiot weselny.

6. Zebraliśmy dziesiątki i dziesiątki z muszelek na plaży.

7. Uchodźcy przybyli dziesiątkami / w dziesiątkach .

Uwaga dotycząca wykorzystania ze słownika wykorzystania MW –

Tuzin ma dwie liczby mnogie, czyli zero tuzin (podobnie jak liczba pojedyncza) i odmienione dziesiątki . Kiedy przed rzeczownikiem umieszcza się liczbę, stosuje się liczbę mnogą zera:

Ten, który zabija mnie około sześciu lub siedmiu tuzinów Szkotów – Szekspir, I Henry IV , 1598

… stript away 10 tuzin Yards of Fringe – Jonathan Swift, A Tale of a Tub , 1710

… kilka milionów tuzinów par – B. Eldred Ellis, Gloves and the Glove Trade , 1921

… spożywa … dwanaście tuzinów ostryg, osiem litrów soku pomarańczowego – Frank Sullivan, The Night the Old Nostalgia Burned Down , 1953

Gdy liczba nie jest określona, używa się dziesiątek :

… zagrał w dziesiątkach pomniejszych ról w sztukach telewizyjnych – Current Biography , June 1965

Evans 1957 zauważa, że z było kiedyś powszechne po tuzinie :

Kupiłem ci tuzin koszul – Szekspir, I Henryk IV , 1598

… wokół siedziało kilkanaście osób – Archibald Marshall, Anthony Dare , 1923

Ta konstrukcja jest teraz uważana za staromodną i nie jest już często używana. Oczywiście zachowujemy z po dziesiątkach :

Od tego czasu dziesiątki razy. . . Zostałem zapytany . . . – Joseph Wood Krutch, American Scholar , wiosna 1955


Dobrze jest napisać, co następuje –

Kupił cztery tuziny mango.

Cztery tuziny (z) mango były dostarczone z magazynu.

Na podłodze są rozrzucone dziesiątki mango.

Komentarze

  • Może potrzebować lepszych przykładów dla 1 & 2. ' z ' tam oznacza posiadanie, nie ma to nic wspólnego z tuzinem. ” Mam jeden długopis. ” vs ” To jest jedno z jego długopisów ”
  • @Shane Nie zrobiłem ' nie rozumiem cię w pełni. Czy możesz wyjaśnić trochę więcej?
  • W twoich przykładach 1 & 2 słowo z jest po to, aby wskazać, że rzecz w kolejce stion należy do kogoś. Nie ma to nic wspólnego ze słowem tuzin. Oznacza to, że coś jest częścią całości. ” Zbiórki funduszy Obamy „. ” Niektóre jego filmy.” ” Rękaw jego płaszcza ” Nie ' nie wiem, co więcej powiedzieć. Przykłady nie ' nie pokazują, co mają pokazywać.
  • @Shane Masz to. Dokładnie to ' mam na myśli przez konstrukcję cząstkową . 🙂
  • @Shane A teraz rozumiem. Tak, próbowałem to zademonstrować. OED nie ' nie mówi, w jakich okolicznościach musi być o budowie i kiedy będzie bez o konstrukcji. Zanim zobaczyłem przewodnik użytkowania MW, próbowałem znaleźć przykładowe zdania z konstrukcją of i jest ich bardzo mało, a wszystkie te przykładowe zdania są podzielone. Colins Cobuild sprzeciwił się użyciu tam of . Doszedłem więc do wniosku, że of jest w porządku tylko w przypadkach, gdy musimy użyć konstrukcji cząstkowej. Ale później przewodnik użytkowania MW rozwiązał wszelkie nieporozumienia dotyczące konstrukcji (cd.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *