Ziemie i mana to nie to samo. Lądy (ogólnie) mają zdolności, które pozwalają im używać do produkcji many. Na przykład podstawowa wyspa może stuknąć, aby wyprodukować jedną niebieską manę, a podstawowe równiny mogą użyć, aby wyprodukować jedną białą manę. (Na nowoczesnych wydrukach jest to dorozumiane, ale na starych było to w rzeczywistości  wypisane na karcie .) Sama kraina jest tylko przedmiotem na polu bitwy; jest to mana, którą produkuje, którą wydajesz na rzucanie zaklęć. 
 Podobnie, niektóre krainy inne niż podstawowe mają zdolności, które pozwalają im produkować więcej niż jeden rodzaj many. Twoja Wieża Nadbrzeżna może używać, aby produkować manę, tak jak Równiny lub Wyspy mogą, ale ty nie masz wyboru: możesz wyprodukować niebieską manę  lub  białą. To tak jakbyś mógł zagrać wyspę i równiny w jednej karcie, z minusem jest to, że wchodzi on z podsłuchu i tak naprawdę nie jest wyspą ani równinami. 
 Na przykład, jeśli chcesz rzucić  New Prahv Guildmage  , która kosztuje białą manę i niebieską manę, a na polu bitwy znajduje się wyspa i wieża przybrzeżna, możesz stuknąć wyspę, aby uzyskać niebieską manę, a nadbrzeżną, aby uzyskać białą manę. Lub jeśli zamiast tego masz Plains and a Coastal Tower, możesz kliknąć Plains, aby uzyskać białą manę, a Coastal Tower, aby uzyskać niebieską manę. 
 Ostatnia uwaga, nie  rzucaj  landy. To nie są zaklęcia. Po prostu je odtwarzasz. 
 Komentarze 
 
 Obawiam się, że jeszcze nie rozumiesz, jak działają lądy i mana. Myślę, że nie czytałeś dobrego wyjaśnienia tego, co się z nimi dzieje, chyba że odpowiedź Jefromiego nie załatwiła sprawy. 
  Myślę , że twój model mentalny jest taki posiadanie ziem oznacza, że możesz rzucać zaklęcia (np. możesz rzucić  Herold of Kozilek , gdy tylko masz 1 górę, 1 wyspę i 1 z dowolnego innego lądu), i dlatego ziemie dwukolorowe muszą być dwoma typami lądów —, ale to jest całkowicie niepoprawne, więc jeśli „tak się” dzieje, to nic dziwnego, że jesteś zdezorientowany . „Brakuje Ci kilku dużych części obrazu, z których największa to  mana . 
  Coastal Tower  to tylko ląd, który się tam znajduje. To nigdy nie są dwa rodzaje lądów, to tylko Wieża Nadbrzeżna. Nie liczy się jako wyspa  ani  jako równina i nie musi. Posiada aktywowaną zdolność, która pozwala ci ją dotknąć, aby uzyskać jeden z dwóch rodzajów many (biały lub niebieski, do wyboru) i możesz wybierać inaczej lub tak samo za każdym razem, gdy używasz tej umiejętności. Używasz tej many (nie ziemi) do rzucania zaklęć. 
 Polecam przeczytać   oficjalny Zasady szybkiego startu   (to jest ich link do pliku PDF), aby uzyskać podstawowe wyjaśnienie, lub nieco dłuższe   Podstawowe zasady 2011  . W szczególności należy przeczytać sekcję „Zasady szybkiego startu” w  ląduje  (strona 4) i  rzuca zaklęcia  (strona 6). Reszta również będzie użyteczną lekturą; zasady szybkiego startu wyjaśniają to nieco lepiej niż składany arkusz dystrybuowany obecnie w produktach.
 Symbole many ≠ ziemia 
 Ziemie są używane do uzyskania  many  (biały, niebieski, czarny, czerwony, zielony lub bezbarwny  1 ), który jest zasobem lub walutą, którą gromadzisz, a następnie wydajesz na zaklęcia lub zdolności. Mana nie pochodzi  tylko  z „typów lądów” ani nawet z lądów:  las  da ci zieloną manę, ale tak  Kwitnące Piaski  lub  Leśny Potok , mimo że żaden z nich nie jest lasem. Stworzenia takie jak  Elficki mistyczny  lub  Opalinowy jednorożec  może również dodawać manę do puli many i nie są one żadnym rodzajem ziemi. 
 Kiedy rzucasz zaklęcia, „zrobisz to  wydając manę , którą zdobyłeś z różnych źródeł (lądów, stworzeń itp.). Nie rzucasz zaklęć, mając tylko ziemie: samo posiadanie trzech lasów i  Kwitnących Piasków  nie pozwala na samo rzucenie  Blask Subdual ; w rzeczywistości musisz ich dotknąć, pobrać z nich manę i użyć  tego , aby ją rzucić. (Co oznacza, że w tej turze nie możesz też wydawać tej many na inne zaklęcia.) 
 Wszystkie te karty, o których wspomniałem, mają aktywowane  umiejętność , której używasz do zdobywania many.  Podstawowe zasady 2011  wyjaśniają aktywowane zdolności na  stronie 11.  W dzisiejszych czasach podstawowe ziemie mają implikowaną tę aktywną zdolność;  starsze ziemie podstawowe  zostały wyraźnie zapisane. 
 1: Biały, niebieski, czarny, czerwony, zielony i bezbarwny są reprezentowane przez litery {W} {U} {B} {R} {G} {C} w tej kolejności. Na kartach sprzed zestawu Oath of the Gatewatch (wydrukowanych w 2016 roku) karty, które dawały ci bezbarwną manę, po prostu reprezentowały ją liczbą, która wyglądała dokładnie tak, jak ogólny składnik kosztu many, np. {1}. 
 Komentarze